newprofhp.html
 |
松本大学を退職しました。 ▼ 5年間楽しく松本生活をしました。 2022年4月からは無所属となりました。 幸い、東京農工大学名誉教授としてcc.tuat.ac.jpのメアドが終身使えますので、
連絡は以下のメアドをお使いください。
|
 |
e-mail:kaz-mori[at-sign]cc.tuat.ac.jp
- 最近の研究業績 より詳細な自己紹介(履歴書・経歴・業績リスト)(2025.1.7更新)
Mori, K., Miyazawa, S., Morioka, Y., & Murayama, T. (2024). The Minority Confederate Induced Errors of the Majority Members in the Role-Inverted Asch Experiment. Advances in Social Sciences Research Journal, 11 (Published on April 24, 2024) [Open Access]
Mori, K., Fukushima, Y., Uchida, A., Ito, H., Watamura, E., & Naka, M. (2024). A Quick Guide to Applied Cognitive Research in Japan. Open Journnal of Social Sciences (Published online on January 31, 2024) [Open Access]
Kękuś, M., Chylińska, K., Szpitalak, M., Polczyk, R., Ito, H., Mori, K., Barzykowski, K. (2024). Is your memory better than mine? Investigating the mechanisms and determinants of the memory conformity effect using a modified MORI technique. (Registered Report Stage 2: Results) Applied Cognitive Psychology (Published online on January 19, 2024.) [Article Share]
Kękuś, M., Chylińska, K., Szpitalak, M., Polczyk, R., Ito, H., Mori, K., Barzykowski, K. (2023). Reinforced self‐affirmation as a method for reducing eyewitness memory conformity: An experimental examination using a modified MORI technique, (Registered Report Stage 2: Results) Applied Cognitive Psychology (published on April 24th, 2023) [Author's Copy]
Akita, S. & Mori, K. (2023). Implicit image of women improved in Japanese children after gender equality education and maintained three years later. SN Social Sciences (published on March 28th, 2023) [Pre-print]
Akita, S. & Mori, K. (2022). How implicit image of woman changed in Japanese sixth-grade children after a gender equality education lesson. The Journal of Social Studies Research, 46, 153-159. (Published on June 9, 2021) [a private preprint PDF copy (DeepL翻訳版付き)]
Mori, K. & Kudo, H. (2021). I can do it well because I did it well: The effect of promoted self-efficacy through induced success performance in junior high school students, Contemporary School Psychology. (Published Online) [Pre-Print: Pre-Print]
[期間限定公開(ジャーナルレイアウトで読めます)]
Kękuś, M., Polczyk, R., Ito, H., Mori, K., Barzykowski, K. (2020). Is your memory better than mine? Investigating the mechanisms and determinants of the memory conformity effect using the modified MORI technique. Applied Cognitive Psychology, 35 (6), 1621-1630. [Pre-Print]
Kękuś, M., Chylińska, K., Szpitalak, M., Polczyk, R., Ito, H., Mori, K., Barzykowski, K. (2020). Reinforced self‐affirmation as a method for reducing eyewitness memory conformity: An experimental examination using a modified MORI technique, (Registered Report Stage 1: Study Design), Applied Cognitive Psychology, 34 (5), 1197-1206. [Pre-Print DOI: 10.1002/acp.3685]
Ito, H., Barzykowski, K., Grzesik, M, Gulgoz, S., Gurdere, C., Janssen, S. M. J., Khor, J., Rowthorne, H., Wade, K.A., Luna, K., Albuquerque, P. B., Kumar, D., Singh, A. D., Cecconello, W. W., Cadavidi, S., Laird, N. C., Baldassari, M. J., Lindsay, D. S., & Mori, K. (2019) Eyewitness Memory Distortion Following Co-Witness Discussion: A Replication of Garry, French, Kinzett, and Mori (2008) in Ten Countries. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 8, 68-77. [Pre-Print DOI: 10.31234/osf.io/smp9a]
Uchida, A., Michael, R., & Mori, K. (2018) An induced successful performance enhances student self-efficacy and boosts academic achievement. AERA Open, October-December 2018, 4, (4), 1–9. (Open access published online)
Uchida, A. & Mori, K. (2018) Detection and treatment of fake math-dislikes among Japanese junior high school students. International Journal of Science and Mathematics Education, 16, 1115–1126. SharedIt link) [Pre-print (311 KB)]
- 守一雄・唐澤勇利・松本衿奈 (2021) 性・外国人ステレオタイプの心理実験による検証:仮想クイズ大会のパートナー選好を通して 『松本大学研究紀要』第19号,91−102.
- 守一雄・宮澤 悟・村山喬宏・森岡優太 (2020) “バスガス爆発”と“バスが砂漠発” ---早口言葉習得における「足場かけ」の効用とその検証---『教育総合研究』(松本大学)第4号, 141-147.
- 守一雄・松本衿奈・唐澤勇利・江島正芳・牟禮晶絵・内田昭利 (2019) 小学3年生版集団式潜在連想テストの作成 『教育総合研究』(松本大学)第3号, 165-174.
- 秋田真・對馬秀孔・齋藤敏一・守一雄 (2019) 小学6年生版集団式潜在連想テストの試作と実践 『松本大学研究紀要』第17号, 165-173.
- 守一雄(2018) 教員免許状更新講習受講後の松本大学に対するイメージの向上:集団式潜在連想テストによる検証 『教育総合研究』(松本大学)第2号, 125-133.
守一雄(2019)『教職課程コアカリキュラムに対応した 教育心理学』松本大学出版会 「はじめに」
- 内田昭利・守一雄『中学生の数学嫌いは本当なのか』北大路書房「はじめに」
- 守・都築・楠見(編著)『コネクショニストモデルと心理学』北大路書房内容紹介
- 守 一雄『やさしいPDPモデルの話』新曜社内容紹介
- 守 一雄『認知心理学』岩波書店内容紹介
- ギロビッチ『人間この信じやすきもの』新曜社内容紹介
- 授業担当表(松本大学2021年度)
- 松本大学守研究室卒業生卒論一覧(2020-2021)
- 旧守研究室修了生(信州大学)修士論文一覧(1992-2005)
- 旧守研究室卒業生(信州大学)卒論一覧(1983-2009)
- 心理学の歌(長野県歌『信濃の國』替え歌)
守 一雄ホームページへ